2020. október 2.

Állatkodásra fel! - 7 állatos fejlesztő játék, amitől szem nem marad szárazon

Állatkodásra fel! - 7 állatos fejlesztő játék, amitől szem nem marad szárazon

A gyerekek természetes módon imádják utánozni az állatokat. Szeretik lemásolni a különböző állatok mozdulatait, viselkedését, belebújni a bőrükbe, a hangjukat utánozni. Az állatok világnapja alkalmából jópofa állatos játékokat gyűjtöttünk össze, amelyek ráadásul fejlesztő hatásúak! Állatkodjunk egy jót!

 

Ki vagyok én?

Ez a játék felettébb szórakoztató és a gyerekek több állatot is megismerhetnek. Ehhez szükségünk lesz állatos képekre, amelyeket a gyerekek hátára kell ragasztanunk anélkül, hogy látnák, milyen állat képe van a lapon. Ahhoz, hogy meg tudják, kik is ők, eldöntendő kérdéseket kell feltenniük, amire a többieknek igennel vagy nemmel kell válaszolniuk. Például: az óceánban élek? Nagy meleg bundám van? 

 

Ugyanezt a játékot arctetoválással is játszhatjátok, csak takarjátok le a tükröket! A Face Paintoos® olyan speciálisan kialakított lemosható tetoválás, ami ugyanazt a hatást kelti, mint az arcfestés, de nincs szükség profi arcfestőre. Könnyű felragasztani, és később eltávolítani is a csomagban található lemosó kendő segítségével. A kiválasztott tetoválást vágjuk körbe úgy, hogy a homlokra és az orcákra külön-külön tudjátok felragasztani a tetoválás elemeit. Húzzuk le a fóliát a tetováló lap hátuljáról, és enyhén nyomjuk a bőrre a színes képpel az arc felé (enyhén ragad, ezért ott fog maradni). Áztassuk be a szivacsot, és jól itassuk át vele a papírt, hogy teljesen vizes legyen, majd nyomjuk a nedves szivacsot olyan 15 másodpercig a papírra. Óvatosan húzzuk le a hátlapot, és kész is a tetoválás! Lehetsz leopárd, tigris, majom, sárkány oroszlán!

 

Szerencsés majom

Vágjunk banánformákat sárga kartonból, és írjuk egyikre le a majom szót, a többire pedig más állat nevét. Helyezzük egy kalapba. Most a gyerekek a sor, hogy körbegyűljenek a kalap körül, és felváltva kiválasszanak egy banánt a kalapból. Ha egy játékos a majomtól eltérő állatot választ, akkor az állatot utánozva körbe kell futnia. Amikor egy gyerek a majom banánt választja, ő lesz a szerencsés nyertes. Addig játszunk, míg mindenkire sor nem kerül.

 

Ha a gyerekek maradnának még majmocskák, próbálják ki az Ochard dzsungeles játékát. Ez a kiváló minőségű, vastag, magas fényű kartonlapból készült színpompás Orchard játék elröpíti őket a dzsungel mélyére, ahol a cél a legtöbb banán összegyűjtése. Állítsátok össze a fát, válasszatok egy színt, pörgessetek a szerencsekerékkel és induljon a banánvadászat! A játék garantáltan nem lesz fordulatoktól mentes! Biztonságra mész, vagy pörgetsz még egyet és megpróbálod megszerezni a legtöbb banánt? Keresd a majmot 6 banánnal, megfordíthatja a játék állását! A kedves kis makibarátokat felvonultató társasjáték: fejleszti a számolási készséget, támogatja a kéz-szem koordinációt, ösztönzi a stratégiai gondolkodást.

 

Fogd meg a kígyó farkát

Gyűjtsük egybe a gyerekeket és állítsuk sorba őket úgy, hogy minden játékos az előtte lévő játékos derekát fogja. Az általuk képzett vonal a kígyó. A játék célja, hogy a kígyó elkapja a farkát. Az első játékos vezeti a kígyó többi részét, és próbálja meg megérinteni a sor utolsó játékosát. A kígyólánc azonban nem szakadhat meg, különben a kígyónak vissza kell térnie a rajtvonalra és újra kell kezdenie a játékot, míg el nem kapja az első gyerek a leghátsót.

 

Alvó oroszlánok

Kapcsoljunk be zenét, a gyerekek pedig ordítsanak úgy, mint az oroszlánok. Amikor a zene elhalkul a gyerekeknek a földre kell vetniük magukat, mint az alvó oroszlánoknak. Az a gyerek, akinek utoljára sikerült lefeküdnie. Kiesik a játékból. Addig indítsuk újra a zenét, amíg csak egy játékos nem marad.

 

Trombitáló elefánt

Üljenek körbe a játékosok, és trombitáljanak akárcsak az elefántok. Válasszunk egy játékost, aki a kör közepére áll, majd becsukja a szemét. Járjuk körbe a kör külsejét, és koppintsunk az egyik gyerek fejére. Neki kell most egyet trombitálnia. A kör közepén álló játékosnak meg kell találnia, ki volt a trombitás elefánt.

 

Lennél állatkert igazgató?

Van, aki énekesnő, van, aki autóversenyző szeretne lenni, van, aki pilóta, esetleg orvos – a gyerekek most kipróbálhatják magukat egy állatkert igazgatójaként! Gyűjtsétek össze a legtöbb állatot a karámokba, szaporítsátok őket, szépítgessétek az állatkertedet hamburgerárusokkal vagy vásároljatok újabb területet egy új karámnak, mindegy! A lényeg, hogy minél több állattal népesítsétek be a kenneleket, és véletlenül se ragadjon egyikük sem a kerítésen kívül, mert azért pontlevonás jár! A Coloretto nagytestvére, a hasonló alapmechanikát használó Zooloretto 2007-ben elnyerte az Év Családi Játéka díjat, ami nem is csoda. Egy egészen sajátos tematikájú, remek hangulatú taktikai társasjátékról van szó, mely kiváló szórakozást nyújt nem csak a nagyobbacska gyerekeknek, de a felnőtteknek is!

 

Miközben a gyerekek beleélik magukat az adott állat helyzetébe, átveszik az adott állat, cica, kutya, kenguru tulajdonságait és érzelmeit. Az állatutánzó mozgások nemcsak a fantáziát fejlesztik, de a nagymozgásokat is, növelik a mozgáskoordinációt, az erőnlétet, fejlesztik különböző testrészek és izomcsoportok harmonikus összmunkáját.

Ti melyik állat bőrébe bújnál a legszívesebben?